Monday, January 23, 2006

Τι λέμε σε συνεντευξεις???

Θερμή παράκληση προς όλους τους εργαζόμενους. Για θυμηθείτε σας παρακαλώ, τι είπατε ή τι κάνατε στις συνεντευξεις για δουλειά και σας προσλάβανε τελικά ...

Μου συνέβει σήμερα. Όντας άνεργη στέλνω βιογραφικά παντού και τρέχω απο συνεντευξη σε συνέντευξη αλλά τζίφος. Όλοι "Θα με ειδοποιήσουνε απο Δευτέρα (Παρουσία)" ή "Θα με έχουν στα υπόψιν τους για το μέλλον". Δεν μπορεί κάτι θα κάνω λάθος αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι.

Αναφέρω χαρακτηριστικό παράδειγμα:
- Καλημέρα σας, έχω ραντεβού με τον κύριο Τάδε
- Καλημέρα σας. Περάστε
Χαιρετούρες και τα σχετικά. Επανάληψη όσων γράφει το βιογραφικό σε 10 λεπτά και μετά
- Μάλιστα θα τα ξαναπούμε απο Δευτέρα.

Έχω λοιπόν τις εξής απορίες: Γιατί δεν λένε εξ'αρχής οτι δεν υπάρχει περίπτωση να "συνεργαστούμε"? Γιατί δεν αφιερώνουν λίγο χρόνο να απαντήσουν αρνητικά έστω, στους υποψηφίους όταν καλύπτεται η θέση?

Και μια ερώτηση πιο γενικού περιεχομένου. Τι ακριβώς πρέπει να απαντήσω όταν μου λένε πως βλέπω τον εαυτό μου σε πέντε χρόνια?

Για αυτό το συγκεκριμένο θέμα κάθε συμβουλή είναι δεκτή. Μόνο μην μου προτείνετε να απευθυνθώ σε κάποιο γραφείο ευρέσεως εργασίας τύπου Adecco γιατί το'χω κάνει ήδη. Επείσης οφείλω να σας ενημερώσω πως θα υπάρχει πολύ συχνό follow up απο τα χαρακώματα της ανεργίας.

2 comments:

  1. Αν μας έλεγες πρώτα από όλα το CV σου, δεύτερον που και πως πας να βρεις δουλειά θα ήταν καλύτερα. Θα μπορούσαμε να σε βοηθήσουμε πραγματικά.

    ReplyDelete
  2. Χαίρετε,

    Αν έγραφες τι είδους εργασία αναζητάς και σε τι είδους εργοδότες απευθύνεσαι θα μπορούσα να είμαι πιο συγκεκριμένος.

    Στην απορία "Γιατί δεν λένε εξ'αρχής οτι δεν υπάρχει περίπτωση να "συνεργαστούμε"?:
    -αν βλέπεις κατευθείαν το αφεντικό θα μπορούσε να σε ενημερώσει κατευθείαν.
    -αν το άτομο που συναντας είναι "υπεύθυνος ανθρωπίνων πόρων ή στρατολόγησης" (πολιτικώς ορθοί τίτλοι), τότε αυτός κάνει τις πρώτες επαφές ή αν θέλεις το πρώτο ξεσκαρτάρισμα. Θα ενημερώσει τον ανώτερο ή τον αρμόδιο για τις συναντήσεις του και εκείνος θα επιλέξει ποιούς θα δει σε δεύτερη συνάντηση.

    Στην απορία: Γιατί δεν αφιερώνουν λίγο χρόνο να απαντήσουν αρνητικά έστω, στους υποψηφίους όταν καλύπτεται η θέση?
    Οφείλουν να το κάνουν. Συνήθως αμελούν, βαριούνται ή δεν αισθάνονται ευχάριστα να το κάνουν. Πάντως οι σοβαροί εργοδότες το κάνουν πάντα. Είτε με επιστολή είτε με ενα τηλέφωνο της γραμματέως "ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας, η θέση καλύφθηκε..."
    Μη φοβάσαι πάντως να ρωτήσεις στο τέλος της συνάντησης "Παρακαλώ, πότε θα έχω ενημέρωση για την υποψηφιότητά μου;" και να δοκιμάσεις να τηλεφωνήσεις την επόμενη μέρα από την προθεσμία που θα σου πουν.

    Στην ερώτηση "Τι ακριβώς πρέπει να απαντήσω όταν μου λένε πως βλέπω τον εαυτό μου σε πέντε χρόνια?":
    -Να έχω γίνει προιστάμενος/διευθυντής/γενικός διευθυντής/διευθύνων σύμβουλος... να έχω αγοράσει την εταιρεία σας...
    Το προσαρμόζεις ανάλογα με το μέγεθος του οργανισμού που επιδιώκεις να προσληφθείς. Πάντως να φροντίσεις να δείξεις ότι έχεις ΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ και ΣΤΟΧΟΥΣ.

    Καλή επιτυχία!

    Υ.Γ. Το πιο "δύσκολο" και κρίσιμο (αν έχουν παέι όλα καλά με τα προηγούμενα) ερώτημα για μένα είναι "με τι αμοιβή θα είσαστε ευχαριστημένος;"

    ReplyDelete