Thursday, November 11, 2010

Η απολογία της Κλυταιμνήστρας της Simon Bertiere

Είμαι η Κλυταιμνήστρα, η βασίλισσα του Άργους. Με ξέρετε καλά. Εδώ και τρεις χιλιάδες χρόνια με δείχνετε με το δάχτυλο τρέμοντας από αγανάκτηση. Με τη βοήθεια του εραστή μου σκότωσα τον σύζυγό μου, Αγαμέμνονα, όταν γύρισε από τον Τρωικό Πόλεμο. Και βρήκα τον θάνατο από το χέρι του γιου μου, του Ορέστη. Στη γεμάτη θρύλους και πάθη ιστορία των Ατρειδών, την ένδοξη για το χρυσάφι και το αίμα, είμαι το πιο μισητό πρόσωπο, η κακιά, η φοβερή εξαίρεση. Ανδροκτόνος, δράκαινα, μύραινα ή οχιά, είμαι ένα τέρας τρομακτικό... και γελοίο συνάμα...

Είμαι ένα πρόσωπο προς εκμετάλλευσιν, ένα εργαλείο...

Όλοι είναι ανοιχτά ή κρυφά με την άλλη πλευρά, εκείνη του θύματος και των δολοφόνων μου. Με σκότωσαν; Καλά μου έκαναν! Ήμουν άξια της τύχης μου! Κι όμως! Εγώ έχω στο ενεργητικό μου μόνο ένα θύμα. Ένα μόνο! Ενώ η αδελφή μου η Ελένη προκάλεσε τον θάνατο χιλιάδων πολεμιστών που έπεσαν στο πεδίο της μάχης μπροστά στα τείχη της Τροίας...

Εγώ είμαι θυγατέρα της τραγωδίας...

Μιας τραγωδίας που προκάλεσαν οι άνδρες!

Μου άρεσε πολύ αυτό το βιβλίο. αυτό το εδάφιο όμως δεν είναι το αγαπημένο μου.
Λυπάμαι που δεν έκανα περισσότερα για σένα. Όμως το εργο ήταν δύσκολο. θέλεις να σου πω? Η σημερινή μας συζήτηση εξηγεί θαυμάσια αυτά που σου καταλογίζουν. Κάνεις πολλές ερωτήσεις, σκέφτεσαι πολύ, θέλεις να τα καταλάβεις όλα ... ακόμη χειρότερα, να τα ελέγχεις όλα. Αυτό δεν αρέσει καθόλου, ιδίως σε μια γυναίκα. Η προσωπικότητά σου είναι αυτή που ενοχλεί. Είναι τα φημισμένα ανδρικά προτερήματα σου: η εξυπνάδα, η ικανότητα να σκεφτεσαι, να λογαριάζεις, να προβλέπεις, η ενέργεια, η συνέχεια στα σχέσδιά σου, το θάρρος, η διαύγεια. Ανέχεται κανείς λίγη δύναμη σε μερικές παρθένες, αθλήτριες ή πολεμίστριες που θα προσφέρουν στους άνδρες την ευχαρίστηση να τις νικήσουν και να γίνουν στη συνέχεια οι πιο υπάκουες σύζυγοι. Όμως εσύ, μετά τον γάμο, τόλμησες να πάρειθς την εξουσία. Αμέσως μετά την αναχώρηση του Αγαμέμνονα, συμπεριφέρθηκες σαν άνδρας, για να μην πω ως σφετερίστρια. Στη σχέση σου με τον Αίγισθο, ανέτρεψες τους ρόλους. Θέλησες να βγεις απο την κατάστασή σου. Πέρασες την κόκκκινη γραμμή, έθεσες υπο αμφισβίτηση την τάξη του κόσμου - όποια κι αν είναι αυτή τέλος πάντων. Οι άνδρες αλλά και οι περισσότερες γυναίκες, δεν μπορούν να σου το συγχωρήσουν. Θα καταβάλεις μεγάλο κόπο για να ξανανέβεις την πλαγιά.
Αγαπητή Κλυταιμνήστρα, τζάμπα αγχώνεσαι, πάρα πολλές γυναίκες και άνδρες σου δίνουν δίκιο. Ο Αγαμέμνονας είναι ένας απο τους λιγότερο αγαπημένους μου ήρωες. Απο τότε που έμαθα τα κατορθώματά του (στο δημοτικό ήμουν νομίζω) δίκιο σου έδινα. Καλά να πάθει. Πήγαινε γυρεύοντας. Η αδικία θα ήταν να είχε καλό τέλος. Κακώς νομίζεις οτι ο κόσμος σε κακιώνει. Αποτελείς εμπνευση για πολλές γυναίκες διότι δεν διαχωρίζουμε την αιτία απο το αποτέλεσμα πλέον. Το 90% των γυναικών εαν ο σύζυγος τους σκότωνε ένα απο τα παιδιά τους θα αντιδρούσε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Και τα δικαστήρια θα έβρισκαν χιλιάδες ελαφρυντικά για την κάθε περίπτωση. Κοιμήσου ήσυχη. Δεν σε μισούμε.

No comments:

Post a Comment